Generelle vilkår
1.Avtalens omfang
De generelle vilkårene gjelder alle avtaler og tjenester som er inngått mellom Avtaleinngåelse AS og kunden. De generelle vilkårene, sammen med innholdet av tjenesten utgjør den samlede avtalen.
Når avtalen er inngått, vil kunden motta en ordrebekreftelse. Ordrebekreftelsen er bindende mellom kunden og Avtaleinngåelse AS. Når kunden har mottatt ordrebekreftelsen, bekrefter kunden sin godkjennelse av de generelle vilkårene, og de gjeldende avtalevilkårene.
I tilfelle feil på nettsted eller tilbud, skal Avtaleinngåelse AS ha rett til å korrigere avtalebekreftelsen.
Avtaleinngåelse AS kan uansett årsak og på hvilket tidspunkt, før endelig utarbeidet avtale avslå, korrigere eller kansellere enn ordre.
Enhver endring av de generelle vilkårene skal gjøres skriftlig og aksepteres av begge parter.
2.Priser
Fakturering skjer ved hel eller delvis levering, dersom ikke annet er avtalt mellom partene. Alle fakturaer skal være tilstrekkelig spesifisert, slik at kunden kan kontrollere dem. Timepriser og antall registrerte timer skal spesifiseres. Hvis ikke annet er avtalt skal alle fakturaer forfalle til betaling 14 dager fra fakturadato.
Hvis ikke annet er spesifisert i ordreavtalen, er alle priser oppgitt inkludert merverdiavgift, og andre indirekte skatter og avgifter.
Ved manglende betaling vil Avtaleinngåelse AS varsle kunden, belaste kunden et gebyr for forsinket betaling og kreve renter for forfalt betaling etter forsinkelsesrenteloven. Dersom kunden ikke betaler dette beløpet innen 30 dager, kan Avtaleinngåelse AS sende skriftlig varsel om at avtalen termineres på grunn av betalingsmislighold.
3.Mislighold
Den av partene som ikke oppfyller sine forpliktelser i henhold til avtalen, er i mislighold av avtalen. Parten som påberoper seg mislighold, må sende skriftlig klage, uten unødig opphold og senest innen 60 dager til den andre parten. Den skriftlige klagen må inneholde en detaljert beskrivelse av mangelen og årsaken til at dette er et kontraktsbrudd.
Det foreligger ikke et kontraktsbrudd, og Avtaleinngåelse AS har ikke noe ansvar, hvis det er kunden som ikke oppfyller sine forpliktelser, ved force majeure, eller andre omstendigheter utenfor Avtaleinngåelse AS sin kontroll.
4.Ansvarsbegrensning
Ved mislighold kan den berørte part kreve erstatning for dokumenterte direkte økonomiske tap etter vanlige erstatningsrettslige regler. Erstatningsansvar foreligger ikke for indirekte tap, eller følgetap.
5.Varighet
Gyldighetsperiode: avtalen er inngått ved dato for ordrebekreftelse og gjelder til avtalen er ferdigstilt og betalt.
6.Oppsigelse
Avtalen kan sies opp hvis det foreligger vesentlig mislighold av avtalen, og kunden ikke har korrigert misligholdet 30 dager etter skriftlig varsel. Kanselleres ordren ved vesentlig mislighold, skal alle kostnader som er påløpt og ikke betalt umiddelbart, forfalle til betaling. Kunden skal straks slutte å bruke alle tjenester fra Avtaleinngåelse AS.
Alle kundedata slettes innen 30 dager etter oppsigelse.
7.Konfidensiell informasjon
Ingen av partene i avtalen kan overføre konfidensiell informasjon til tredjeparter, eller la uautoriserte personer få tilgang til slik informasjon.
8.Informasjonssikkerhet
Hver part har ansvar for å etablere og opprettholde informasjonssikkerhetstiltak slik at kundedata holdes sikre og konfidensielle. Kunden beholder det overordnede ansvaret for å opprettholde informasjonssikkerhet for egne systemer.
9.Personopplysninger
Avtaleinngåelse AS og kunden kan utveksle personlig informasjon som er nødvendig for å administrere og gjennomføre avtalen. For behandling av personopplysninger, se egen personvernerklæring.
10.Generelt
Kunden kan ikke overdra rettigheter eller forpliktelser etter avtalen, til tredjeparter uten skriftlig samtykke fra de involverte partene.
Alle varsler, krav og annen kommunikasjon skal gis skriftlig og må signeres av autorisert person.
Tvister mellom Avtaleinngåelse AS og kunden skal søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, skal tvisten løses etter vanlig domstolsbehandling.